maandag 24 september 2012

Traktatie op school: lekkere koekjes!

Ons nichtje was jarig, ze werd 5 jaar! Een heugelijke leeftijd die uiteraard gevierd moest worden op school. Voor haar broer maakte ik al eens cakejes, maar toen ik Lisa mooie koekjes liet zien, wilde ze daar wel op trakteren:p
Zo gezegd zo gedaan. Voor ieder kind maakte ik 3 kleine koekjes, verpakt in cadeaufolie met een mooi lintje er omheen.
Koekjes met L en lege koekjes

Koekjes met hageltjes
Elk kind kreeg 1 koekje met de L erop gemaakt van fondant, 1 koekje versierd met suikerwerk: hageltjes en hartjes (door Lisa zelf gedaan, geholpen door haar broer) en 1 leeg koekje. De versieringen zijn vastgeplakt met chocola.
Voor de juffen en meesters maakte ik muffins met chocola en sinaasappel.
Chocolade-sinaasappel muffins
Alles in een picknickmandje...klaar! (sorry voor de slechte foto, het was eigenlijk iets te donker voor een foto)

Toen we 's avonds bij Lisa waren, was het mandje helemaal leeg, er zat geen kruimeltje meer in. Terwijl ik toch wat te veel had gemaakt.... ;)

Wil je ook eens koekjes maken? Hier staat het recept dat ik heb gebruikt.
Vervolgens rol je wat fondant uit en steekt er vormpjes uit. Deze plak je met wat gesmolten chocolade op het koekje. That's all!

Wat was jouw favoriete traktatie op school?
Pin It!

2 opmerkingen:

  1. Lekker die koekjes! Ik snap wel waarom er niets meer over was.... ;)
    Lisa nog gefeliciteerd!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kinderen en Koekjes is zo gezellig en zo lief allemaal. Lisa boft maar met zo'n tante als jij.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...