maandag 12 november 2012

Ottolenghi als cadeau (en nog veel meer)

1 november was ik jarig, Betsy besteedde er al even aandacht aan! Ik ben al drie weken in feeststemming: de zondag voor mijn verjaardag vierde ik mijn verjaardag met vriendinnen, de zaterdag na mijn verjaardag met familie van Nhan en afgelopen zondag met mijn ouders, oma en tante.
Wat een cadeautjes krijg je dan, als je vaak je verjaardag viert!
Deze mooie bos herfstbloemen bijvoorbeeld:
Verjaardagsbloemen
De kleuren vind ik zo mooi! En dan die herfstbladeren erbij....echt een sieraad op tafel :)

Ik vind het soms erg fijn om mijn hoofd even helemaal leeg te maken en lekker met mijn handen te werken. Spinnen en haken doe ik bijvoorbeeld graag. Ik kreeg een boekje dat helemaal aansluit bij deze tijd van het jaar én haken:
Boekje: Kerstversieringen haken
Er zitten leuke patroontjes in van bijvoorbeeld een engel, maar ook grappige raamhangers. Ik denk dat ik maar even op jacht ga naar ronde douchegordijnringen...daar kun je leuke dingen mee doen:p

Verder heb ik nog vier(!) kookboeken gekregen, "Plenty" van Ottolenghi (jeej!), "Van het huis" van o.a. Laurendon, "Aziatisch Kookboek" van Solomon en "Stomen" van Elsa Petersen.
Aziatisch kookboek en Van het huis

Stomen en Plenty
Ik ben er erg blij mee. Uit Plenty heb ik zelfs al 3 gerechten gemaakt (hoewel ik het natuurlijk niet kon laten om dingen weer te veranderen...maar daarover meer in een volgend blogje), maar die had ik dan ook al een paar weken geleden gekregen.
Leuk om de boeken door te lezen en inspiratie op te doen voor gerechten, smaakcombinaties en technieken. De laatste tijd heb ik niet veel vrije tijd, dat merk je ook wel aan de frequentie van de blogjes, maar zodra ik even tijd heb, ben ik óf aan het haken, óf aan het koken :p
De komende tijd wat foto's van gerechten uit kookboeken en nog twee recepten: een van gebak en een aziatische, zoete snack.
Pin It!

2 opmerkingen:

  1. Met zoveel mooie nieuwe kookboeken moet je de komende tijd wel lekker aan het uitproberen slaan.
    Ik verwacht dus eigenlijk wel wat leuke uitprobeersels...
    En het recept van de heerlijke rode saus verwacht ik binnenkort op je weblog :-)
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die boeken zijn wel aan jou besteed. Met de Kerstdagen in het vooruitzicht ga ik me nu al op lekkere gerechten verheugen!
    Wat een prachtig boeket bloemen heb je gekregen. Geniet er maar van.
    Trouwens: ik heb nog wel wat plastic ringen voor je ;)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...