donderdag 15 november 2012

Zelfgemaakte saus voor bij Loempia's

Toen ik mijn verjaardag vierde bij mijn ouders, had ik loempia's meegenomen maar de saus vergeten. Oeps! Loempia's zijn met saus nou eenmaal veel lekkerder...

Gelukkig bleek de voorraadkast goed gevuld en maakte Nhan een heerlijke saus.

Wat heb je nodig:

  • 1 ui
  • 1-2 teentjes knoflook
  • ketchup (1/8-1/4 fles)
  • sambal oelek
  • eventueel wat suiker
Wat moet je doen:
Snipper de ui. Fruit de ui in een beetje olie. Pers de knoflook uit boven de pan. Bak de ui en knoflook tot het lekker ruikt en de ui wat verkleurd is. Voeg dan ketchup toe, roer goed en laat wat indikken.
Breng op smaak met wat sambal en eventueel wat suiker. Klaar!

Tips:
  • Je kunt de saus ook nog op smaak brengen met een klein beetje azijn.
  • De hoeveelheid knoflook en ketchup is naar smaak: voeg gerust meer of minder toe!
Pin It!

1 opmerking:

  1. Ah fijn, het recept van een heerlijke loempiasaus.
    Die zal ik vast en zeker zelf ook maken.
    Geproefd hoe lekker hij is en ook nog eens heel
    eenvoudig te maken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...