dinsdag 18 december 2012

Tweetje mee?

Vanaf vandaag is er een nieuw label op deze blog: tweetjemee.
Ik bak graag, maar het is soms lastig om kleine hoeveelheden te maken. Dan moeten wij als Kookstel er tegen eten om het op te krijgen...en dat is niet altijd leuk!
Daarom vanaf nu het label "tweetjemee" voor gerechten op dit blog (meestal baksels) die je bij ons kunt komen ophalen. Het hele overzicht kun je ook vinden in mijn 'webtaurant'. Daar kun je zien wat ik heb aangeboden qua gerechten (niet veel, ik ga het nu echt weer oppakken) en wat ik daar voor gerekend heb. Alles wat ik vanaf nu op de blog aanbied, komt ook in het webtaurant, inclusief de kosten (zonder verzendkosten). In het bericht op de blog wordt aangegeven of je het gerecht per direct kunt ophalen, of dat je het kunt bestellen. Bestellen kan overigens altijd, natuurlijk in overleg. Denk je bijvoorbeeld: die muffins... daar heb ik wel zin in! Dan stuur je gewoon een mailtje en komen we er samen wel uit.

Ik kan me voorstellen dat je niet vanuit Limburg naar Friesland wilt rijden voor een stel cakejes. Maar...muffins/brownies etc. kunnen ook prima op de post. Aan jou de keuze!

Het is fijn om zelf lekker te eten, maar je kunt er ook nog voor zorgen dat iemand anders ook te eten krijgt. Via Tweetjemee wordt 10% van de prijs gedoneerd aan The Hunger Project. Dit is een organisatie die zich inzet voor een wereld zonder chronische honger. Dit doen zij niet door voedsel uit te delen, maar door mensen te laten inzien welke kansen er zijn en te helpen bij het grijpen van die kansen. Het moet vanuit de mensen zelf komen, de 'bottom-up' aanpak. The Hunger Project werkt op deze manier niet alleen aan het VN-Millenniumdoel 1 (In 2015 is er een halvering van extreme armoede en honger) maar aan alle acht millenniumdoelen. Wil je meer weten over The Hunger Project? Kijk dan even op hun website.

Jij blij, zij blij, ik blij. Wat wil je nog meer? :)
Pin It!

1 opmerking:

  1. Wat een superidee! Helemaal om ook nog een deel van de opbrengst te doneren aan dit goede doel.
    Veel succes!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...