maandag 26 augustus 2013

Foodblogswap- Custardkoekjes

Het is weer tijd voor de Foodblogswap van augustus! Via de facebookpagina kun je je aanmelden. Vervolgens wordt je ingedeeld om te koken van het blog van een ander. Dit vind ik iedere keer spannend, ik ben altijd nieuwsgierig van welk blog ik mag koken!

Deze maand mocht ik koken van de blog Handmade by Helen. Een weblog met vooral zoete baksels: taarten, cupcakes, cakepops... Het ziet er allemaal prachtig uit en de vullingen lijken me ook erg lekker.
Van dit weblog wilde ik eerst gevulde koeken maken, maar helaas kon ik geen amandelspijs meer kopen. Ik houd het recept echter wel in gedachten!
Daarna kwam ik custardkoekjes tegen. Dat leek me ook wel wat. Wij eten de laatste tijd namelijk regelmatig (niet lachen!) karnemelk met vanilleijs. Het klinkt als een rare combinatie, dat is het misschien ook wel, maar de smaak is heerlijk. Ik keek Nhan de eerste keer ook vreemd aan, maar na het eerste hapje was ik verkocht ;) Om bij dit karnemelk-vanilleijs iets knapperigs te eten, leek me een nog betere combinatie. Uiteindelijk zijn ze niet echt knapperig geworden, maar eerder bros. Ook lekker.
Custardkoekjes
Ik maakte de helft van het recept, maar geef hier het volledige recept van Helen.
Wat heb je nodig voor ongeveer 20 brosse custardkoekjes:
  • 180 gram bloem
  • 200 gram gesmolten boter
  • 60 gram poedersuiker
  • 75 gram custardpoeder
Meng alle ingrediƫnten met een lepel tot een deeg. Maak van het deeg balletjes en druk deze plat. Maak met een natte vork een mooi patroontje in het koekje. Bak de koekjes ongeveer 20 minuten op 180 graden Celsius.
Pin It!

3 opmerkingen:

  1. Ziet er erg lekker uit. Die ga ik eens bakken met Berend. Dat wordt smullen door de hele familie.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt goed, wat een leuk project ook, die foodblogswap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er heerlijk uit! Leuk dat je dit recept gekozen. Ben ze zelf van plan ook nog een keer te maken binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...